torsdag 16 februari 2012

Fuel up!



Jag utnämner mig själv härmed till den nu levande person som bäst känner till alla krökningar, kurvor och hastighetsbegränsningar mellan Falun och Hedemora. Vet inte hur många mil i bil det blivit den här hösten/vintern/soon to be våren. Men det här ska inte bli något klagande inlägg.

Läste häromdagen en insändare i DN från en man som var upprörd över att folk ryckte i handtag till toalettdörrar. "Det är den enda fristaden av ensamhet i vårt samhälle idag!" utropade han upprört och bad folk ge fan i att störa honom på dass. Oklart hur stort problem detta är egentligen, när man tänker efter. Jag menar, oftast sitter man väl på toa hemma? Då borde man kunna kommunicera med sina medmänniskor på andra vis än att skicka insändare. Hur som.

Mannen har i sin förvirring trots allt en poäng om toan som en fridens plats. Men han glömde bilen. Där har vi en fristad om något. Jag gillar att meditera mig fram med gaspedalen de 39,5 minuter som det tar att åka mellan Falun och HDA City.

Bästa bilåkarmusiken just nu (och sedan ett halvår tillbaka, jag är konservativ till min bilåkarmusikaliska läggning) står Stornoway för. Har du inte hört dom så kolla upp dom. Fantastiska små låtar, bland annat om att tanka sin bil och bara åka så långt man kan och se livet passera utanför. Fuel up, helt enkelt. Se klippet. / Martin E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar