söndag 5 februari 2012

Låtlistor


Det är en konst, det där med att göra låtlistor. Det ska liksom bli dynamik i spelningen. Snabbt och långsamt om vartannat. Du fattar. Eftersom jag gör tummen upp här, kan även du som saknar slutledningsförmåga ana att det kändes bra att placera låtarna i den ordningen vi gjorde igår på Stadsbaren.

När vi åkte vidare till Borlänge och den gaaalna studentfesten mitt i natten hade jag med mig samma patenterade låtlista i bakfickan. Men så hände något. Under spelningen, bland alla hoppande och skrikande och koklocke-stjälande studenter (ja, de stal faktiskt koklockan under en låt och började slå på den själva), tog känslorna överhanden och jag började spela på lugna "Kom tillbaka" av ren impuls. När vi egentligen skulle lirat en snabb låt. Facit blev att vi körde två lugna låtar i rad och tappade en del publik. Så känsligt är det där med låtlistor. Publiken kom iofs tillbaka (precis som i låten med andra ord) när vi började vräka på igen.

Ändock: Låtlistor är till för att följas. Jag ber här om ursäkt till alla inblandade för mitt tilltag. Förlåt mig. / Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar