torsdag 23 februari 2012

Tävling!


Vet inte om du såg att jag efterlyste vår argentinska bloggläsare förut. Enligt statistiken har vi nämligen en hel del besök från Evert Taubes andra hemland. Svaret kom i vilket fall som helst lika snabbt som det går att säga Diego Armando Maradona:

"Nämen hej! Jag är bara en random person som nyligen blivit tipsad om er fina musik, och så såg jag denna roliga blogg. Argentinarna diggar er också. Senast häromkvällen satt jag med en kompis uppe på ett hustak och spelade lite musik som jag tycker om för honom, bl.a. er, och han tyckte det svängde och att det var mycket känsla i din röst (han är iofs inte argentinare, utan fransman, men ändå). Ingen lägereld på stäppen ännu dock, men det kanske kommer. / Annette"

Fantastiskt svar, tycker jag. Tänk att någon sitter och lyssnar på oss på ett argentinskt hustak ihop med en fransman. Jag blir lite rörd och chockad. Lite all over the place, som prins Daniel skulle sagt.

Detta fick mig hur som helst att börja fundera på var och när och hur du, kära bloggläsare, brukar lyssna på Hökartorget. Sitter du på transsibiriska järnvägen, springer du över bomullsfält i Georgia, dricker du te och scones till vår musik, eller hur ser det ut? Vet att vi sjukt nog har bloggläsare i Ryssland, USA och England, till exempel. Men även utanför Dalarna. Och givetvis även inom länsgränserna.

Så: Fram med historierna nu! Var lyssnar du på oss? Märkligaste kommentaren vinner vår EP. Hökartorgets nypåfyllda bandkassa står för portot. Inser att det kan bli dyrt men vi tar risken.

Ciao, adios, auf wiederhören / Martin E

1 kommentar:

  1. Åh, får man fortfarande svara? Just nu lyssnar jag ju som sagt på er i Sydamerikas Paris; Buenos Aires. Mest på min balkong i Palermo, med enorma fikonträd svajandes runtomkring. Men även på hemmafester och mysiga hustak. Fast jag behöver inte vinna EP:n, jag köper den gärna.

    SvaraRadera