söndag 5 februari 2012

Handfallen halv fyra

Så var klockan halv fyra och man var åter i hemmets tysta vrå. Kvällens två spelningar och dess intryck gör sig påminda. Husets katter pockar på uppmärksamhet men jag har fullt upp med mitt Hökartorgska tillstånd. Totalt lyrisk. Absolut inte slut. Snarare finns mer av allt. (Hade någon önskat en spelning till hade jag varit på). Det blir till att plocka fram gitarren så snart det här inlägget är gjort.
På min spotifylista är alla låtar helt rätt och gör mig handfallen (vill höra allt åtminstone en gång till). Den här låten till exempel. Herregud vad jag gillar den. Skulle falla huvudstupa om jag såg JJ live igen.

Ikväll var en kväll där allt rasar på i ett galet högt tempo som man inte riktigt hinner med att registrera först, men som sen i efterhand bara växer och göttar till sig helt otroligt. Jag har haft så kul och tamburindansat mig mätt. Mött blickar med trevligt dansanta människor från diverse platser. Klappat takten med främlingar. Ser fram emot kommande kvällar.
Men för nu, tack och god natt/morgon (vad som passar bäst). Jag kan i alla fall omöjligt gå och lägga mig nu. Måste låta ruset lägga sig/ Karolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar