tisdag 14 februari 2012

Utskickardagar!

Jag köper kuvert i fina färger. De är vaniljgula, läppstiftsröda och oceanblå. Jag skriver adresser med VERSALER. Jag viker ihop lagom skrytiga informationsbrev med en japansk origamiartists noggrannhet och lägger i. Jag slickar igen. Jag klistrar fast fina frimärken med glassar på. Jag skickar iväg.

Tanken slår en: att skicka ut bandinfo och skivor till festivalarrangörer är inte en riktigt sund sysselsättning. Hade man inte haft Hökartorgets fasad att gömma sig bakom hade Säters sjukhus säkert skickat ut en eller två personer i vita rockar för att hämta en. Det är lite psychovarning över att skicka brev!

Hur som helst så är det utskickartider nu. Förhoppningen är att folket som öppnar våra kuvert inte ska bli avskräckta utan snarare imponerade och boka oss. Sprid gärna ordet om Hökartorget till så många arrangörer du bara kan!

Efterlysning: Vem är vår argentinska bloggbesökare? Borrade ned mig i besöksstatistiken och hittade ett sydamerikanskt spår. Träd gärna fram i kommentarfältet och berätta hur du promotar oss i Argentina. Hur de tar emot vår musik osv. Ser framför mig hur de har sena grillkvällar på den argentinska stäppen (finns det en sådan?) och lyssnar på Det Stora Mörkret. Men jag kan ha fel. / Martin E

2 kommentarer:

  1. Nämen hej! Jag är bara en random person som nyligen blivit tipsad om er fina musik, och så såg jag denna roliga blogg. Argentinarna diggar er också. Senast häromkvällen satt jag med en kompis uppe på ett hustak och spelade lite musik som jag tycker om för honom, bl.a. er, och han tyckte det svängde och att det var mycket känsla i din röst (han är iofs inte argentinare, utan fransman, men ändå). Ingen lägereld på stäppen ännu dock, men det kanske kommer.

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh vad roligt, fortsätt sprid ordet därborta! Från Pampas vidder till Buenos Aires favelor. Ha det! / Martin E

    SvaraRadera